We kunnen er niet meer omheen in de huidige pandemie. De huidige lokale ondernemer om de hoek in het centrum zal dit zeker herkennen. Omdat de cijfers in de omzetten teruglopen is het naast de fysieke winkel ook belangrijk een website te beginnen. Want tsja, je wilt toch op één of andere manier vindbaar zijn met je bedrijf. Vandaar dat steeds meer ondernemers hun geld investeren in een goede website. Uiteraard is een website laten maken Groningen wel de start van een goed begin. Zeker als je je producten online in de markt wilt zetten is een webshop een belangrijke investering.
Het hebben van een webshop alleen is niet voldoende
En nu verder? Nu heb je straks je wel verdiende centen in een webshop geïnvesteerd, maar krijg je amper bezoekers op je site. Het is naast het hebben van een webshop ook belangrijk online vindbaar te zijn. Wij hebben hiervoor de oplossing: “het op orde hebben van je online marketing”. In deze blog leggen wij voor je uit wat het precies is en welke soorten online marketing er zijn.
De verschillende disciplines binnen online marketing
Eerst is het belangrijk om te weten wat online marketing precies is. Online marketing helpt jou je producten of diensten die je verkoopt onder de aandacht te brengen van je doelgroep. Dit kan aan de hand van verschillende aspecten. Denk aan online campagnes via sociale media waarbij je via video– of beeldcampagnes jouw producten of diensten onder de aandacht jouw doelgroep te brengen. Op Google kan dit ook met behulp van zoekwoorden advertenties. Hierbij komt jouw website bovenaan in Google te staan als jouw doelgroep bepaalde zoekwoorden intypt. Echter betaal je Google hiervoor zogeheten: ‘Cost-per-clicks’.
Organische vindbaarheid
Naast de Google-advertenties kun je ook ‘organisch’ vindbaar zijn met pagina’s van je website in de zoekmachine. Dit doe je aan de hand van SEO oftewel ‘search optimize engine.’ Het organisch vindbaar zijn wordt ook wel gedefinieerd met het online vindbaar zijn op zoekmachines zonder daarvoor te betalen. Het goed instellen van je content op je website draagt hieraan bij. Door op je website op bepaalde productpagina’s goede teksten te schrijven met daarbij de zoekwoorden die je klanten vaak intypen stimuleert dit de ranking van organische posities in Google. Kortom wie niet online vindbaar is, zou ook moeilijker gevonden worden met een website.