Snapchat kennen we natuurlijk van de gekke filters. De app is voornamelijk populair onder jongeren en staat inmiddels in de top 5 meest gebruikte social media kanalen. Het is al een tijdje mogelijk om te adverteren via Snapchat. Maar hoe werkt dit precies en voor wie het geschikt? Wij leggen je het uit.
De mogelijkheden voor adverteren op Snapchat
Ongeveer 2,6 miljoen Nederlanders maken gebruik van Snapchat. Er worden zelfs 400 miljoen foto’s via de app gedeeld per dag wereldwijd! Dit is dus zeker niet een kleine social media app en je moet het zeker ook niet onderschatten. Daarom is adverteren ook zeker wel interessant. Snapchat biedt de volgende mogelijkheden aan voor adverteren:
- Snap ads.
- Collection ads.
- Story ads.
- Filters.
- Lenzen.
Snap ads
De Snap ads zijn korte full screen video advertenties. De video’s duren maximaal 10 seconden en zijn verticaal. Je ziet deze tussendoor en komt dus tegen tijdens het bekijken van andere snaps.
Collection ads
Met de collection ads kun je een catalogus met producten aanbieden.
Story ads
Story ads gaan alweer een stapje verder. Deze advertenties worden getoond in het overzicht van de gebruiker. Dit wordt alleen bij relevante content getoond.
Zit jouw doelgroep op Snapchat?
Snapchat biedt genoeg mogelijkheden. Maar de grote vraag is natuurlijk of adverteren op Snapchat wel wat voor jou is. De app is voornamelijk populair bij mensen onder de 25 jaar. De gebruikers hebben een leeftijd van 13 tot 19 oud gemiddeld.
Binnen Snapchat heb je verschillende opties om jouw doelgroep te targeten. De mogelijkheden zijn;
- Leeftijd.
- Geslacht.
- Locatie.
- Interesses.
- Device.
- Audience match.
- Look-a-like doelgroepen.
Dit biedt de mogelijkheden om specifieke doelgroepen te bereiken. Daarnaast kun je ook nog eens via de Snap Pixel jouw doelgroep retargeten als zij jouw website hebben bezocht. Snapchat maakt precies adverteren gemakkelijk en mogelijk.
Je hebt keuze uit verschillende advertentiedoelen. Namelijk websitebezoeken, promoot een lokale plek, app-installaties, app-bezoeken, bellen en sms’en.
Het mag wel duidelijk zijn dat Snapchat voornamelijk geschikt is voor een jongere doelgroep. Heb jij een bedrijf dat gericht is op de jonge doelgroep? Dan is Snapchat een geschikt platform.
Kosten van adverteren op Snapchat
De kosten voor de advertenties op Snapchat worden berekend op basis van kosten per view. Je betaalt dus elke keer als iemand jouw advertentie bekijkt. Deze kosten kunnen dus uiteenlopen. Je bereikt per 15 euro ongeveer 1000 mensen. Het is natuurlijk logisch hoe meer advertenties je maakt, hoe meer je betaald.
Het is natuurlijk belangrijk dat je de juiste advertenties maakt. Immers, conversie is het doel. Social media marketing is niet iets wat je zomaar doet .Uitbesteden van social media marketing is geen slecht idee. Je wilt goede visuele content en ook prikkelende content. Bovendien kan een online marketing bureau helpen om de kosten binnen de perken te houden.