Een bedrijfsfilm maak je niet zomaar. Uitbesteden hiervan is eigenlijk wel altijd verstandig. Alleen zo krijg jij de mooiste beelden, maar ook een representatief beeld van jouw bedrijf. Je wilt een film dat past bij jouw bedrijf en die jouw doelgroep aantrekt. Niet heel gemakkelijk om te creëren. In dit artikel nemen wij met je door waar je op moet letten en wat belangrijk is bij het laten maken van een bedrijfsfilm.
Het stappenplan van een bedrijfsfilm
Een bedrijfsfilm start met een creatieve sessie. Samen met de partij waarmee je aan de slag gaat, bespreek je jouw wensen en ideeën. Hierbij denk je na over belangrijke zaken, zoals laat je medewerkers aan het woord, wil je interviews of toch liever een voice-over. Je deelt kernwoorden voor jouw bedrijf/verhaal. En vertelt natuurlijk wat jij belangrijk vindt voor de film.
Hierna wordt het tijd om een draaiboek te maken. Een scriptschrijver vertaalt jouw wensen en ideeën naar een pakkend verhaal. Hierbij wordt rekening gehouden met de gewenste beelden die hiervoor nodig zijn. Zo rolt er langzaam maar zeker een script uit, waarmee aan de slag gegaan kan worden.
Uiteraard wordt de dag van film voorbereid. Zodat er tijdens de draaidag(en) geen tijd wordt verloren. Alles zodat jij een ultieme bedrijfsfilm krijgt.
De magie zit in het verhaal, maar ook de montage
De magie van een bedrijfsfilm zit niet alleen in de voorbereiding. Een goed script, de juiste camera en de beste mensen leiden tot mooi ruw materiaal. Maar een bedrijfsfilm laten maken betekent ook vakmensen die de film monteren. Montage is geen gemakkelijke klus, daarom is het belangrijk dat je dit echt overlaat aan professionals.
Maar wat maakt het echt magisch?
De magie van bedrijfsfilm schuilt niet alleen in het script, maar ook in andere zaken. Een bedrijfsfilm moet goed te delen zijn op social media, houd hier dus ook rekening mee. Daarnaast moet het persoonlijk zijn en echt jouw dienstverlening tonen. Alleen zo maak jij een verhaal dat pakkend is, maar ook sprekend is voor jouw bedrijf. Het is een spel tussen verhaal, muziek/geluid en beelden.
Laat daarom jouw bedrijfsfilm maken door professionals. Zodat jouw verhaal echt wordt gemaakt op een manier waarmee je jouw verhaal kunt vertellen. Een videomarketing bureau kan jouw wereld verbeelden op een manier die bijzonder is. Zodat je daadwerkelijk jouw doelen kunt bereiken met de film.