Social media is dé manier om in contact te komen met klanten. Het wordt dus door veel bedrijven ingezet als zeer winstgevende marketingkanalen. Naast Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter is er nog een andere grote speler: Pinterest. Hiermee kun je visueel je product of service op de kaart zetten. Ben je niet bekend met Pinterest of wil je graag meer informatie? Lees dan gauw verder, want in dit blog lichten we alle voordelen toe!
Directe links
Op de meeste social media platformen willen ze gebruikers zo lang mogelijk op hun eigen kanaal houden. Als je een link opent, blijf je nog op het social media kanaal zelf. Pas als je echt doorklikt, kom je op de website van het bedrijf zelf. Ook reageren de algoritmes negatief als je een link toevoegt. De content die je plaatst wordt dan aan minder mensen getoond. Met Pinterest marketing heb je hier geen last van: bij iedere pin die je plaatst, móét je een link toevoegen. Als iemand die op jouw afbeelding klikt, wordt diegene altijd doorgeleid naar jouw webpagina!
Goed vindbare content
Gebruikers van Pinterest zitten op het platform om inspiratie op te doen en tips te verzamelen door middel van foto’s. Het is dus belangrijk om goede content te plaatsen, maar vergis je niet: het is geen Facebook of Instagram waar je selfies op plaatst. Mensen zoeken juist inspiratie voor hun volgende vakantie of hoe ze hun kamer kunnen inrichten. Het is dus belangrijk om de correcte keywords te gebruiken waar jij op gevonden wilt worden én de juiste foto’s. Doe je dit, dan kan je dit veel klanten en traffic naar jouw website opleveren. Pinterest marketing is dus zeker een goede manier om klanten te werven en omzet te vergroten.
Content blijft lang staan
Als je een afbeelding plaatst, blijft deze lang staan. Je kunt hem vaak na lange tijd (tot wel een aantal jaar later) gewoon nog terugvinden. In tegenstelling tot Instagram, waar een post vaak al binnen mum van tijd niet belangrijk genoeg meer is, is dat goed voor jouw online vindbaarheid. Ook bewaren Pinterest gebruikers dus plaatjes en ”pinnen” dit vast aan hun ”bord”. Jouw afbeeldingen kunnen dus na geruime tijd nog steeds makkelijk gevonden worden door keywords of de pins. Ideaal dus!
Meer informatie over Pinterest marketing vind je op de website van Brandfirm.