Werken aan het bouwen van een site om je producten op de markt te brengen, kan overweldigend zijn. Proberen te bepalen wat klanten naar je site zal lokken kan een uitdagende taak zijn. Hieronder staan enkele tips en ideeën die je bij deze taak zullen helpen.
Stel een e-mail handtekening in die automatisch wordt toegevoegd aan elke e-mail die je stuurt. Vermeld je naam, bedrijfsnaam, functie, en contactinformatie. Dit geeft de klant meerdere manieren om contact met je op te nemen. Ze kunnen ook naar je website gaan om prijzen te krijgen, voorbeelden van je werk te bekijken, of je product te bekijken. Zo krijgen ze snel de informatie die ze nodig hebben als je niet onmiddellijk beschikbaar bent.
Als je probeert een product of bedrijf op de markt te brengen met behulp van een website, is het belangrijk dat je voortdurend nieuwe inhoud aan de site toevoegt. Hoe nieuwer je relevante inhoud, hoe hoger je in de zoekmachines voor die trefwoorden staat. Ook zal nieuwe inhoud terugkerende bezoekers naar je site trekken, die dan eerder geneigd zijn je product te kopen.
Werk voor bedrijven die bij je passen! Als je website het over honkbal heeft, promoot dan geen bedrijf voor bejaarde damesondergoed. Kortom, blijf relevant. Zorg ervoor dat de informatie die je promoot trouw blijft aan je eigen vakgebied, anders kun je onbedoeld klanten wegjagen. Zorg dat je je lezers laat weten dat je begrijpt waar ze misschien naar op zoek zijn!
Om internet marketing voor je bedrijf te laten werken, is het van essentieel belang dat je je onderscheidt van de massa, op een manier die klanten naar jou lokt, in plaats van naar de concurrentie. Een prijsleider zijn is een manier om de potentiële koper te beïnvloeden jou te kiezen. Promotionele prijzen of speciale uitverkoop, kunnen de deal sluiten.
Maak je website voor je bezoekers zo gebruiksvriendelijk als je maar kunt. Frustratie is een van de gevaarlijkste vijanden die je in internet marketing tegenkomt, dus vermijd ten koste van alles je potentiële klanten te frustreren. Elk deel van je website dat niet intuïtief of moeilijk te gebruiken is, kost je minstens één potentiële verkoop!
Gebruik maken van sociale media
Zorg ervoor dat je sociale media gebruikt. Facebook fan pagina’s geven je klanten de kans om feedback te plaatsen die anderen zullen zien, dit brengt je naam naar buiten. Twitter kan je in staat stellen informeel met je klanten te communiceren.
Een manier waarop je je Internet marketing campagne echt kunt opvoeren is door de markt in segmenten op te splitsen. Bij veel producten en/of bedrijfsideeën zul je een nichemarkt binnen een nichemarkt lokaliseren. Werk aan het opsplitsen van je markt in segmenten en richt je dan op de markt die het meest waarschijnlijk zaken met je zal doen.
Volg en analyseer je site om een vinger aan de pols van het succes te houden. Tracking vertelt je alles wat je moet weten over wie je site bezoekt, waar ze vandaan komen en hoe lang ze blijven. Als je analytics wijzen op onregelmatige hits of zeer korte bezoeken weet je dat een verandering op zijn plaats is. Analytics zijn een hulpmiddel van onschatbare waarde voor je succes op Internet.
Als je een fysieke locatie hebt is het een goed idee om er foto’s van te geven aan gebruikers over het hele Internet. Dit lijkt misschien niet veel, maar gebruikers zijn eerder geneigd zaken te doen met bedrijven waarvan ze fysiek kunnen zien dat ze een locatie hebben en niet alleen een online aanwezigheid. Hiervoor zijn zoekmachine advertenties ook goed bruikbaar. Een online marketing bureau die je hierbij kan helpen, is Mediaworx.
Maak gebruik van coupons als je pakketjes naar je klanten stuurt. Dit kan die klanten helpen nog meer producten van je site te kopen. Dit kan je ook helpen meer klanten te krijgen, want ze kunnen die coupons gebruiken om aan andere mensen cadeau te doen of zelfs gewoon aan andere mensen geven. Het kunnen als het ware onmiddellijke verwijzingen zijn.
Nu je wat ideeën hebt om je te helpen, kun je beginnen met het bouwen van je site en het vermarkten van je producten. Houd in gedachten dat je je moet concentreren op de inhoud. Hou het fris en beknopt, en je zult in een mum van tijd een succesvolle online business hebben.