Er zijn twee soorten marketing, online en offline. Offline marketing zijn kranten en folders, terwijl online marketing zo een beetje alles is wat online afspeelt. Vergeleken met 10 jaar terug is online marketing nu echt booming en niet meer weg te denken. Steeds meer mensen maken gebruik van apparatuur online, zoals een laptop, een desktop, een tablet of een smartphone. Het is dan ook niet zo gek dat tegenwoordig alle bedrijven ook bereikbaar zijn via social media en niet alleen e-mail en telefoon. Het best lopende social media platform is Instagram, maar je hebt er nog veel meer. Denk hierbij aan Twitter, Pinterest en Facebook. Deze kanalen zijn dus ook optimaal in te zetten voor je eigen bedrijf, het enige wat je nodig hebt is een goede social media strategie, zodat jij het maximale uit je online marketing kan halen.
Let op de soort content die je maakt
Je volgers letten niet alleen op de boodschap die je deelt, maar ook de manier hoe je het deelt speelt een belangrijke rol. Let daarom goed op de soort content die je deelt en of het relevant genoeg is en echt wat toevoegt aan je boodschap. Vind je dat lastig om het alleen te bepalen of heb je geen tijd om je in alle soorten strategieën te verdiepen, misschien is het inschakelen van een online marketing bureau dan iets voor jou, zoals de social studio.
Een content planning maken
In sommige gevallen kan je toch er voor kiezen om het eerst zelf te doen, maar even tussendoor wat plaatsen is niet de oplossing. Wat wel een oplossing is voor jouw probleem, is een content kalender maken. Je kan een content kalender maken van een week of een hele maand, zodat je precies weet wanneer wat online komt. Zo heb je van te voren alleen of met het online marketing bureau een duidelijke planning gemaakt. Je kan namelijk een planning voor jezelf maken, maar ook de posts die moeten worden ingepland.