Reclame maken is een van de belangrijkste factoren binnen de marketing. En marketing is weer ontzettend belangrijk voor het promoten van jouw bedrijf! Tegenwoordig kan het je bedrijf maken of breken, er zijn namelijk weinig bedrijven over die niet aan enige vorm van marketing of reclame maken doen. In dit artikel geef ik je een aantal tips bij het maken van reclame. Lees je mee?
Doelstelling
Ga je reclame maken, dan heb je een doelstelling nodig. Je kan niet zomaar in het wilde weg van alles op poten zetten, dan heeft het geen effect. Bedenk dus wat je wilt bereiken met de reclame. Wil je bijvoorbeeld nieuwe klanten aantrekken, of ga je voor meer naamsbekendheid. Dit zijn overwegingen waar je je reclame aan gaat verbinden.
Boodschap
Als je hebt bepaald wat de doelstelling is van jou reclame, dan ga je bedenken wat je precies wilt overbrengen de boodschap dus. De boodschap moet pakkend zijn en bijdragen aan de doelstelling. Denk aan een soort slogan waar je de reclame campagne aan gaat ophangen. In de reclame wereld noemen ze dit ook wel een ”big idea”. Met deze boodschap ga je vervolgens al je reclame uitingen maken.
Doelgroep
Wanneer je bedacht hebt welke boodschap je wilt overbrengen ga je bedenken aan wie je deze precies wilt verkondigen. Wil je een totaal nieuwe doelgroep aanspreken of ga je een doelgroep gebruiken die al goed bij jouw bedrijf past? Baken je doelgroep zo goed mogelijk af door te kijken welke demografische factoren van belang zijn.
Middel
Tot slot ga je bedenken welke middelen je gaat inzetten. Ga je voor een radiospot, tv reclame of zie je toch meer heil in bijvoorbeeld gevelreclame? Het is allemaal mogelijk, je kunt er zelfs nog voor kiezen om een combinatie van allemaal in te zetten.
Meer info over reclame maken? Neem dan snel een kijkje op: imagebuilding.com