Posted on

Bij het opzetten van een eigen zaak is het bedenken van een goede bedrijfsnaam misschien wel het moeilijkste van het hele proces. Ga je voor een unieke naam die flink opvalt tussen je concurrenten? Of heb je liever een krachtige naam die gewoon zegt waar je onderneming voor staat? Je moet dus een keuze maken waar je je hele onderneming op bouwt. Voor jaren. Dat kan zeker voor nogal wat hoofdbrekens zorgen. Gelukkig hoef je zo’n naam niet zelf te bedenken, daar zijn specialisten in naamcreatie voor!

Onderscheid jezelf

Je bedrijfsnaam straalt je identiteit uit, dus zo’n naam ligt heel dicht bij jezelf. Je moet er dan ook 100% achter staan. Je kunt bijvoorbeeld een deel van je eigen naam erin verwerken. Maar er zijn ook allerlei insteken waar je niet zo 123 aan denkt. En juist voor het uitdenken van dat soort bedrijfsnamen, zijn specialisten in naamcreatie erg sterk. Bovendien zorgen ze dat zo’n naam taalkundig klopt en ook niet vanuit een buitenlandse vertaling voor rare verrassingen zorgt.

Hoe pakken we een naam bedenken aan? 

Bij Naem zien we je bedrijfsnaam als een totaalplaatje. Het is de naam waarmee je de telefoon opneemt, de naam waarmee je je op je website en sociale media presenteert en je verwerkt hem in al je beelduitingen; van je naam op het bord op de gevel tot de imprint op je relatiegeschenken. Daarom nemen we bij Naem de logovormgeving en huisstijl gelijk voor je mee. Ook je domeinnaam kunnen we direct vastleggen.

Verder hoef je je geen zorgen over het juridische plaatje te maken: wij checken of de naam niet al ergens wordt gebruikt en zorgen voor de juiste registraties. We hebben daarvoor contacten voor over de hele wereld, dus als je je bedrijf ook buiten Nederland op de markt wilt zetten, kom je met onze hulp goed beslagen ten ijs.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *