Posted on

Wanneer je op het juiste moment gevonden wilt worden in Google, is gericht adverteren met Google Ads datgene wat je zoekt. Het opzetten en optimaliseren van deze advertenties is een lastige klus als je er nog geen kaas van hebt gegeten. Want hoe ben je op het juiste moment zichtbaar? En hoe zit het met de kosten? Een Google Ads specialist in de arm nemen is dan zeker aan te raden. Zij weten dit soort vraagstukken professioneel uit te voeren. In dit artikel lees je wat online adverteren in de zoekmachines precies inhoudt en waarom een Google Ads specialist inhuren heel waardevol is.

Wat en waarom Google Ads?

Google Ads (voorheen Adwords) is een advertentieprogramma in Google. Je kunt hiermee adverteren in onder andere de zoekresultaten van Google. Je kiest (of jouw Google Ads specialist doet dat voor jou) bij welke zoekwoorden je een advertentie wilt tonen. Betalen doe je pas als er iemand op je advertentie klikt. Welk bedrag je daarvoor wilt betalen is aan jou. 

Voordeel van Ads is dat je doelgroep veel sneller bij jou op de website terecht komt. Waar het bij zoekmachine optimalisatie het even kan duren voordat je op de eerste pagina in Google komt, kun je vandaag al letterlijk op 1 staan in de zoekmachine. De felbegeerde plek dus. Om dit allemaal zo gestructureerd en succesvol vorm te geven, kun je dus het beste een specialist in adverteren in Google inschakelen.

Welke vormen zijn er binnen Google adverteren?

Naast adverteren boven de zoekresultaten in Google met tekst (Search), kun je ook in diverse andere netwerken online jouw boodschap vertellen. Zoals Shopping en Display. Beide visuele advertenties. Onderling kan dit heel goed werken. Bijvoorbeeld voor je naamsbekendheid (Display) en op het juiste moment aanwezig zijn wanneer je doelgroep jou nodig heeft (Search) In het kort zijn dit de onderdelen van Google Ads:

  • Tekstadvertenties
  • Google Shopping
  • Display Advertising
  • YouTube marketing

Google Ads specialist: de investering die zich snel terugverdient

Je ziet: er zijn tal van mogelijkheden. En we kunnen ons best voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer kan zien. Welke moet je wanneer nou inzetten? En is het wel allemaal geschikt voor jouw merk of jouw bedrijf? Met een goede Google Adwords specialist hoef je ook helemaal niet in de materie te duiken. De specialist in kwestie weet als geen ander hoe de campagne eruit moet zien voor optimaal rendement. En mocht het niet het gewenste effect opleveren? Ook dan weet hij/zij welke wijzingen er nodig zijn. Door de campagnes voortdurend te optimaliseren, bent je verzekerd van de allerbeste resultaten.

Resultaten van een online advertentie:

  • Meer websitebezoekers en daardoor ook meer online verkopen, offerte aanvragen e.d
  • Meer telefoontjes. In de advertentie kun je telefoonnummer en een click-to-call-knop opnemen.
  • Meer winkelbezoek. Haal met de advertenties meer klanten naar jouw fysieke adres. Jouw locatie is meteen zichtbaar in Google.

Zoek en vind jouw Google Ads specialist

Wil je ook vandaag nog gevonden worden door jouw potentiële klanten? Klop dan eens aan bij verschillende Google Ads specialisten. Bekijk welke het beste bij jouw onderneming past en die jou het beste kan helpen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *