Posted on

Een SEO bureau is een bureau dat je inhuurt om zoekmachine optimalisatie methoden voor jou uit te voeren. Heb je een website en heb je het gevoel dat deze niet zoveel bezoekers aantrekt als zou moeten, dan heeft dat vaak te maken met jouw positie in de zoekmachine resultaten. Sta je niet hoog genoeg, dan worden je pagina’s simpelweg niet gezien en genereren ze dus ook niet het verkeer dat ze verdienen. Werken aan SEO kan dan een uitkomst bieden en specialisten helpen je daar graag bij. Lees verder over de verschillende taken die een SEO bureau voor jou kan uitvoeren om je online zichtbaarheid te verbeteren.

Een SEO bureau kijkt naar techniek

Zoekmachine optimalisatie is een methode waarmee veranderingen worden aangebracht aan jouw website en waarmee je hoger eindigt in de zoekmachine resultaten. Een SEO bureau begint dan meestal met SEO techniek, want dat is de basis voor alles. Er wordt gekeken naar de laadsnelheid van je pagina’s. Langzame pagina’s zijn niet gebruikersvriendelijk en worden door zoekmachines dus ook liever niet aan hun gebruikers voorgelegd. Hetzelfde geldt voor de veiligheid van je pagina’s en de manier waarop je betrouwbare gegevens behandelt. Is dit niet in orde, dan zal een zoekmachine jouw pagina niet snel voordragen aan haar gebruikers. Een laatst voorbeeld van SEO techniek (en zijn er veel meer) is het verhelpen van foutmeldingen. Heb jij 404-error pagina’s bijvoorbeeld, dan zien zoekmachines dat ook niet als positief en dat moet worden opgelost.

De inhoud van je website

Vervolgens gaan ze verder met de inhoud van je website. SEO content is een groot onderdeel van de taken die een SEO bureau voor jou kan uitvoeren. Het gaat dan om alles wat op je website staat en wat met je content management systeem kan worden aangepast. Er wordt gekeken naar je teksten, naar je foto’s en video’s, naar de structuur van de pagina’s en de inhoud van de pagina’s, naar de metadescriptie en –titel en naar dubbele content. Het belangrijkste onderdeel van SEO content is het zoekwoordenonderzoek. Door de juiste zoekwoorden te kiezen en te verwerken in je pagina’s zorgt een SEO bureau ervoor dat deze hoger naar voren komen als deze wordt ingetypt.

Linkbuilding

Linkbuilding is een onderdeel van SEO dat vaak als lastig wordt gezien en tijdrovend. Als je een SEO bureau aan linkbuilding laat werken, dan gaan ze op zoek naar backlinks. Backlinks zijn links naar jouw pagina’s en Google ziet dit als stemmen van andere spelers in je vakgebied. Hoe meer backlinks je hebt, hoe meer autoriteit Google jouw pagina’s geeft en hoe liever ze deze voordragen aan hun klanten. 

Wat kan een SEO specialist nog meer doen?

Het bovenstaande is slechts een klein voorbeeld van wat een SEO bureau voor je kan doen. Ze doen dit snel en met alle kennis die nodig is om er een succes van te maken. Het is dus vaak goedkoper om een bureau in te schakelen en je ziet sneller resultaat.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *