Posted on

Search Engine Advertising, ofwel SEA, staat voor zoekmachine adverteren. Met deze methode kun je tegen betaling reclame maken voor jouw website, producten en/of diensten bij de zoekmachine die jouw voorkeur heeft. Hoewel er verschillende zoekmachines bestaan is Google op dit moment toch wel het meest populair in de wereld. Je kunt adverteren aan de boven- en zijkant van Google. Wat zijn de voordelen van SEA, en waarom zou jij er gebruik van moeten maken?

Makkelijk vindbaar

In tegenstelling tot SEO (Search Engine optimalization) kun je met SEA snel resultaat boeken. Dit komt omdat je gelijk bovenaan staat in de zoekmachine resultaten en dus makkelijk te vinden bent.

Je kunt doelgericht reclame maken

Op dit moment maken er maar liefst 1 biljoen mensen gebruik van Google over de hele wereld. Bedenk een doelgroep en deze zullen zeker onderdeel zijn van deze populatie. Via Google worden enkel relevante advertenties getoond, dus als jij reclame maakt voor auto’s zal dit alleen zichtbaar worden gemaakt als mensen hier ook daadwerkelijk naar zoeken. Op deze manier bereik je alleen mensen die een goed beeld hebben van wat ze willen, en actief op zoek zijn naar een bepaald product of dienst.

Je betaalt enkel bij resultaat

Als je gebruik maakt van SEA is een ander voordeel dat je enkel betaalt als iemand op jouw advertentie klikt. Hoeveel je betaalt is afhankelijk van een aantal factoren. Het zoekwoord wat gebruikt wordt om jouw product of dienst te vinden kan namelijk heel populair zijn. Als er veel concurrentie is, kan dit zorgen dat de kosten voor het gewenste zoekwoord stijgt. Dit is iets wat je in de gaten moet houden omdat prijzen dagelijks kunnen veranderen. Veel bedrijven kiezen er ook voor om hun SEA uit te besteden aan een bureau zoals PositiveDigits.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *